Informace o škole
Škola je úplnou základní školou, ve školním roce 2024/2025 s 1 - 9. ročníkem. Na prvním stupni je zpravidla po dvou třídách, na II. stupni je zpravidla po třech paralelních třídách v ročníku. Od 1. 1. 1994 je v právní subjektivitě jako příspěvková organizace.
Škola leží při severním okraji Pardubic a navštěvují ji především děti ze VII. pardubického obvodu. Obvod tvoří části Ohrazenice, Doubravice, Trnová. Další děti jsou většinou z přilehlých obcí: Staré Hradiště, Brozany, Ráby, Srch, Pohránov, Hrádek, Němčice, Stéblová, Hradiště na Písku a další. Škola leží částečně na soukromém pozemku fyzické osoby (hlavní budova a přilehlé pozemky školní zahrady) - nájemné hradí Magistrát města Pardubice.
Vzhledem ke značnému procentu dojíždějících dětí je specifickým problémem tvorba a úprava rozvrhu, který musí respektovat příjezdy a odjezdy autobusů. Dalším specifikem je koordinace činnosti sportovních tříd s aktivitami Centra pro sportovní výchovu dětí a mládeže při FK Junior Pardubice.
Škola je v současné době umístěna ve třech budovách:
1. hlavní budova - (budova č. 1) - otevřena v roce 1953 (2. – 9. ročníky, školní družina, odborné učebny, ředitelství školy, administrativa) Pardubice, Trnovská 159, 533 53
2. budova „bývalých jeslí VCHZ“ - (budova č. 2) - 1.. ročníky, školní družina - na adrese Arbesova 158, 533 53
3. tělocvična - (budova č. 3) - bývalá tělocvična VCHZ, později majetek Magistrátu města Pardubice, od 1. 1. 1996 součást ZŠ ( Zřizovací listina ze dne 22. 1. 1996 ). Pardubice, Trnovská 212, 533 53.
Je používána nejen pro výuku tělesné výchovy, ale i pro mimoškolní činnost (kroužky školy) a v ostatním čase ( včetně sobot a nedělí) jsou prostory pronajímány. Školou jsou využívány i prostory hřiště, které jsou majetkem Městského rozvojového fondu a občanského sdružení FK AS Pardubice a venkovní asfaltové hřiště na školním dvoře.
Od 1. 9. 2016 je nově otevřena Fotbalová akademie pro 50 vybraných a talentovaných žáků a sportovců.
Ve škole jsou zařazeny děti nebo žáci u kterých byla v průběhu školního roku diagnostikována např. vývojová porucha učení (v tomto školním roce je to 33 žáků). Těmto dětem věnujeme a v budoucích letech chceme věnovat velice intenzivní péči. V uplynulém školním roce pracovalo na škole 14 dyslektických asistentek, které i v letošním školním roce pokračují ve své činnosti. Dále ve škole integrujeme celkem 7 žáků s různými vadami či obtížemi a z toho u 3 z nich za přímé podpory pedagogické asistentky.