Zápis do 1. ročníku
INFORMACE K ZÁPISU DO 1. ROČNÍKU
Ředitelé základních škol vyhlašují ZÁPIS do 1. ročníku základních škol pro školní rok 2021-2022
· 1. fáze: VYDÁVÁNÍ ŽÁDOSTÍ K ZÁPISU 1. dubna – 23. dubna 2021 na webové aplikaci zapisyzs.pardubice.eu
· 2. fáze: Příjem žádostí
V období 19. 4. 2021 – 23. 4. 2021
Příjem žádostí o přijetí dítěte i o odklad školní docházky bude probíhat z důvodu mimořádné situace způsobené epidemií koronaviru v termínu od 19. do 23. dubna 2021 korespondenčně bez přítomnosti dětí.
Podání žádostí lze provést těmito způsoby:
1. Zasláním do datové schránky školy - ID datové schránky: eawfr44 (zákonný zástupce musí mít datovou schránku jako fyzická osoba).
2. Zasláním vytištěné a podepsané žádosti poštou. 3. E-mailem na adresu: sekretariat@zsohrazenice.cz - pouze v případě, že zákonný zástupce má platný uznávaný elektronický podpis, kterým žádost podepíše (nelze jen poslat prostý email).
4. Osobním podáním – box u bočního vchodu /vchod ke kancelářím/ od 8.00 h do 16.00 h.
Rezervace termínů provedené v aplikaci zapisyzs.pardubice.eu se ruší.
Přílohy k žádosti o přijetí:
· Kopie rodného listu dítěte – vždy
· Body za splnění kritéria doložení skutečného bydliště dítěte ve spádovém obvodu školy, popř. v obci s dohodou o společném školském obvodu spádové školy uzavřenou se statutárním městem Pardubice, budou započteny v případě, že bude žádost doložena užívacím právem zákonného zástupce k objektu skutečného bydliště dítěte. Užívací právo zákonný zástupce prokáže jedním z následujících způsobů:
- předložení výpisu z katastru nemovitostí osvědčující, že žadatel je vlastník, spoluvlastník nebo osoba oprávněná z věcného břemene (služebnosti bytu) k užívání objektu (z důvodu stávající nouzové situace je tento způsob možné splnit i přiložením vytištěného záznamu o vlastnickém právu z nahlizenidokn.cuzk.cz)
- doložení kopie platné nájemní či podnájemní smlouvy k objektu či bytu na dané adrese,
- doložení písemného prohlášení vlastníka nemovitosti o souhlasu s užíváním objektu či bytu na dané adrese žadatelem a uvedení případného rodinného vztahu žadatele a vlastníka,
- doložení jiného dokladu o užívacím právu k objektu či bytu na dané adrese v odlišných případech, než je uvedeno výše.
· Starší sourozenec/sourozenci jsou a po 1. 9. 2021 budou žáky dotčené ZŠ – uveďte jméno, příjmení a třídu sourozence zapisovaného dítěte (tuto informaci ověří ředitel školy, ale jejím sdělením urychlíte proces řízení).
Přílohy k žádosti o odklad:
Dle ustanovení § 37 odst. 1 školského zákona Není-li dítě tělesně nebo duševně přiměřeně vyspělé a požádá-li o to písemně zákonný zástupce dítěte v době zápisu dítěte k povinné školní docházce podle § 36 odst. 4, odloží ředitel školy začátek povinné školní docházky o jeden školní rok, pokud je žádost doložena doporučujícím posouzením příslušného školského poradenského zařízení, a odborného lékaře nebo klinického psychologa. Začátek povinné školní docházky lze odložit nejdéle do zahájení školního roku, v němž dítě dovrší osmý rok věku.
· Kopie rodného listu dítěte – vždy
· Kopie stanoviska odborného lékaře nebo klinického psychologa – vždy
· Kopie posouzení školní zralosti, kterou vystavilo školské poradenské zařízení -vždy
Pokud tyto přílohy nemůžete doplnit, protože se vám je z důvodu nouzové situace nepodařilo zajistit, podejte žádost o odklad bez nich. Ředitel školy řízení přeruší a stanoví vám dostatečnou lhůtu na jejich doplnění.
Pozor – vyplněním žádosti v aplikaci zapisyzs.pardubice.eu ještě není přihláška podaná. Podání je třeba provést výše uvedeným způsobem.